Geachte heer/mevrouw,
Ik ben klant bij Proximus en heb mijn lopend contract laten overzetten naar mijn nieuwe adres in Vlaanderen.
Gedurende drie volledige facturatieperiodes werd de internetdienst op mijn nieuwe adres niet geactiveerd. Ondanks het ontbreken van dienstverlening heb ik deze facturen volledig betaald.
Er werden drie installatieafspraken ingepland. Voor elke afspraak heb ik verlof moeten nemen van mijn werk. Mijn inkomensverlies bedraagt €100 per dag, wat neerkomt op een totale financiële schade van €300.
Tijdens de eerste interventie werd bovendien een waterleiding beschadigd door uw techniekers, wat bijkomende overlast heeft veroorzaakt.
Hierbij stel ik Proximus formeel in gebreke wegens ernstige en herhaalde niet-nakoming van haar contractuele verplichtingen.
Ik verzoek u om binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van dit schrijven:
- Ofwel de internetdienst onmiddellijk en definitief te activeren;
OF
- Het contract kosteloos en zonder verbrekingsvergoeding te beëindigen;
EN in beide gevallen:
- De volledige terugbetaling van alle betaalde facturen voor de periode waarin geen dienst werd geleverd;
- De betaling van een schadevergoeding van €300 voor het bewezen inkomensverlies;
- Schriftelijke bevestiging van uw beslissing.
Indien er binnen de gestelde termijn geen bevredigende oplossing wordt geboden, zal ik het dossier zonder verdere aankondiging overmaken aan de Ombudsman voor Telecommunicatie en verdere juridische stappen ondernemen bij het bevoegde Vredegerecht.
Ik verwacht uw schriftelijke reactie binnen 14 dagen.
Met vriendelijke groet,